Dzień 1 / 10:00 – 13:00
Spotkanie organizacyjne, zapoznanie. Zabawy integrujące. Poruszanie się bez nart. Ćwiczenia równoważne. Zjazdy na krótkich odcinkach w ułożeniu nart w pozycji płużnej.
Dzień 2 / 10:00 – 13.00
Nauka podchodzenia ( schodkowaniem, jodełką) , nauka pozycji płużnej, nauka samodzielnego korzystania z wyciągu taśmowego oraz nauka bezpiecznego upadania i samodzielnego podnoszenia się.
Dzień 3 / 10:00 – 13:00
Doskonalenie nabytych umiejętności po wyznaczonym odcinku z zatrzymaniem i kontrolą prędkości. Wprowadzenia łuków płużnych ( zmian kierunku) oraz korygowanie sylwetki dziecka.
Dzień 4 / 10:00 – 13:00
Doskonalenie jazdy w pozycji płużnej oraz doskonalenia zmiany kierunku jazdy w pozycji płużnej (łuki płużne)
Dzień 5 / 10:00 – 13:00
Powtórzenie poznanych elementów. Test Białej Gwiazdki
POZIOM BIAŁY – „SKRĘCAMY PŁUGIEM”
Założeniem poziomu białego jest zapoznanie ucznia z nowym środowiskiem stoku narciarskiego, nauka poruszania się na nartach, bezpiecznych upadków oraz podnoszenia się. Na poziomie białym, nauczymy młodego narciarza prawidłowej pozycji na nartach, jazdy w linii spadku stoku w pozycji płużnej, hamowania w pozycji płużnej oraz wykonamy pierwsze skręty –łuki płużne. Ewolucje w pozycji płużnej są podstawą poczucia kontroli nad nartami w terenie łatwym i średnio trudnym.
Do zdania testu „Białej Gwiazdki” narciarz zobowiązany jest wykonać:
- Podejście schodkowaniem 2-3 metry, obrót o 180* i kolejne podejście 2-3 metry
- Zjazd po wytyczonym odcinku łukami płużnymi do zatrzymania w wyznaczonym miejscu
- Zjazd po wytyczonym odcinku ok 3 metrów na nartach ustawionych równolegle, zatrzymanie w pozycji płużnej w wyznaczonym miejscu
- Wejście do koła o promieniu ok. 1,5 metra, wykonanie obrotu o 360* z utrzymaniem kątowego ustawienia nart. Teren płaski, dzioby nart osią obrotu, wyjście z koła i obejście go po jego obwodzie
- Samodzielny wyjazd wyciągiem na Oślej Łączce
- W wyznaczonym miejscu narciarz samodzielnie podnosi się po upadku.